Tidigt guld i skogen…

Jisses…det ÄR stressande att blåbären är klara redan 20 juni.  Idag är det den 27:nde och jag har ännu inte hunnit ut i skogen men ser när jag är ute med hundarna att dom även har kommit färdiga här så jag SKA ut nåndag nu. Är ju sååå sugen på blåbärspaj och vad är godare än med dagsfärska nyplockade blåbär?

🙂

Min vän i Dalarna har dessutom redan plockat kantareller.:/ Men DET har jag inte hittat här söderöver än. Tack och lov. För jag tycker det är bra jobbigt som det är med de blå guldet!! Jag måste ju jobba hela halva sommaren och hade väl kanske inte tänkt mig timslånga skogsstunder förrens typ i slutet av juli någonting.

Nåja…några stunder då och då kan jag nog smita iväg och plocka lite!😛

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Bär, Blåbär, Kantarell, Naturen, Sommar, Svamp

Kommentera

