Bären i skogen…och socker!

Har varit ute några gånger nu och plockat lite blåbär! Försöker hålla mig till att plocka ihop max en bajspåse(ja, det är ju typ dom enda påsarna jag alltid har i bakfickan! :))för plockar jag mer än en liter så blir det för mycket för mig att rensa och då blir det bara stående och så slänger jag det.😦

Har redan smaskat en massa blåbärspaj och det är ju så sjuuuuukt gott!!!

Jag har ju börjat läsa på om att utesluta socker ur kosten. Även att ta reda på vad det är som omvandlas till socker när man ätit måltiden.  Jag tror på fördelarna med att utesluta socker ur kosten men…det blir ingenting kvar för mig att äta isåfall då jag är så enkelspårig i maten!!!!
(Nu har jag tex ätit köttbullar med mos/kokt potatis i ett par månader så gott som uteslutande dom dagarna jag ätit… :/)
Jag skulle ju svälta ihjäl om jag bara åt makrill, äggvita och lite kött. Så jag måste kolla upp verkligen viklet som är ätbart, sånt som kan ätas med minst sockerintag/utlösning och kanske då kan få ihop en meny!🙂

Men alltså…inte äta något som är gott? Vill man leva så? VILL jag leva ett liv utan att frossa i goda pajer, lösgodis, pasta osv? Svaret är JA om jag mår bättre av det. Så först har jag tänkt mig en provperiod.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Bär, Blåbär, Personligt, Planer

Kommentera

