Kissnödig?

 

När jag brukade utnyttja min stackars lilla kolonilott(den har ju hamnat tio mil ifrån mig nu, därav är jag inte där)så kissade jag i en hink när jag var där!
Varför? Jo för guldvattnet är guld värt som gödning!
En dl urin blandat med tio delar vatten ger alldeles ypperlig gödning för dina växter!

Urin är ju bland det renaste som finns och som färsk luktar det knappt alls! Kanske ska man undvika grönsaker om man är lite kvackelmagad eller om det ska skördas inom kort! Men för blommorna kan du inte hitta bättre gödningsmedel naturligt!

Läs mer:


Växtnäring tillförs genom gödsling. Ett av de bästa gödselmedlen är mänsklig urin. På bilden visas en jämförelse mellan urin och flytande gödning.
Från vänster ogödslat, Biobact, Wibulls Rika, Bonsaigödsel, 1% urin, 2% urin och 3% urin.
Man kan se att Bonsai-gödning som innehåller mera växtnäring än de övriga är likvärdigt med 2% urin. Med andra ord, man kissar för ca 20-30 kronor per gång. Foto: Miljöbild Bertil Dahlby

Läs mer här.

Gör man lite sökningar och vill läsa mer får man upp endel om guldvattnet om man medicinerar. Mest är att man inte bör spara urinen, eller förvara ett halvår. Jag som medicinerar dagligen år ut och år in med värktabletter borde inte vattnat tydligen men det har jag inte vetat om. Har inte hittat något egentligen om vad som händer när man använder urinvatten om man som jag är så påverkad av starka värktabletter. Men mina växter har inte visat på något sätt att dom är ledsna över mitt tilltag!!!
NU, när jag vet att det inte är så bra så använder jag inte min urin bland grönsaker och sånt man äter utan bara mina blommor.

Någon som vet vad som verkligen händer får gärna upplysa mig!!!

Annat alternativ till egen gödning är ju nässelvatten.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Naturen, Nässlor, Odla, Spartips!

Kommentera

