Electrolux; matberedare/assistent – en gammal trotjänare!

Kommmenterade en status på FB på en trettioårig gammal bosch-assistent och var tvungen att leta upp min gamla harv och fann den här gamla reklambilden(här, i en nostalgiblogg!)från 1961. Helt otroligt att sådana här maskiner ännu funkar!!! Enda skavanken den har är att en kanin ätit på sladden men det är lagat!

Klickade lite vidare och hittade för den delen en inscannad bruksanvisning som kan vara bra att ha kanske!

Enda nackdelen är att den är ful…skit-tung och otymplig men uppvägs av kult-statusen, arvegods och att den funkar!!! Har funderat ibland på om jag ska måla om den och så leta upp tillbehör och kanske ha den till annat än bulldegande! Ska spara ner bruksanvisningen tror jag och så se om det kan vara något annat jag kan ha den till och så leta tillbehör!

Denna bilden är här i från och det är även hon som länkar ursprungligen till manualen!

Det verkar vara många ute i världen som ännu använder dessa, kanske för som mina skäl och andra egna! Vet inte riktigt hur länge jag haft min, femton år kanske. Och innan dess har ju mamma och mormor ägt den. Ja den är cool iaf! Slår alla svindyra Kitchen Aid(vad betyder aid i det här sammanhanget egentligen?!)med hästlängder!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

