Körsbärsträd

Det är mycket träd i trädgården. Endel stubbar(med rötter kvar som jag sliter som ett djur med!)här och var som vittnar om ännu mer träd. Men det här är sparat. Det är ett enormt körsbärsträd av något slag. Det står ju väldigt väldigt dumt. Det skuggar och gör huset kallt och mörkt och det finns ju alltid en risk att det blir gammalt och murket och det trillar ner delar på huset. Men det är ju så himla gammalt och vackert! När det blommade var det helt otroligt!
Jag kan se det kommer bär men va sjutton, hur ska jag komma åt dom om dom ens är ätbara? Jag är lite petig(så klart *suck*)med körsbär så tänk om jag inte äter såna? Då är det svårt att motivera att trädet ska vara kvar. Nåja, det visar sig om några månader.
Men det är häftigt…det måste ju vara urgammalt. Stugan är ju byggd 1929 men om det varit någon bostad där innan vet jag inte. Tänk om trädet kunde berätta historien om varför hela trädgården är en bergochdalbana, vilka som bott där, vad som hänt osv osv.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Bär, Nere - trädgård, Personligt, Trädgård

Kommentera

