Liljebaggar

Varje gång jag kommer upp till stugan tar jag min pinne(som permanent nu står och väntar på mig)och går en runda och fipsar till alla liljor. Och det är många.
Vet ännu inte vad det är för några, känner bara igen Krolliljorna och det gamla beståndet är de enda som baggarna inte ger sig på. Bara dom yngre plantorna.  Jag pinnar mest på dom som har blomknoppar eftersom jag inte vill att dom ska bli helt uppätna och jag inte får veta vad det är för något!!

Har hittat ett par tips på Alternativ.nu; spruta med såpvatten som enl ts inte funkade och så ett med att ha tabasco blandat med vatten.
Det tänkte jag testa om jag bara kommer ihåg att köpa det!!!

Men finns det inget annat att spruta på??För jag klämmer under ing omständigheter ihjäl dom!! Sådant klarar jag inte av.
Jag skulle kanske tänka mig att samla ihop dom i en burk och…öh..glömma eller släppa ut någon annnanstans.

Alla bruna och leopardiga sniglar hystar jag bara över till hästhagen för jag kan itne ta död på dom heller.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nere - trädgård, Trädgård

Kommentera

