Fyll Kanel-ros

Min fula ros bredvid trappan har jag nog identifierat. En fylld dubbel kanel-rosRosa Foecundissima‘ -Gruppen ‘Tornedal’

Jag tror inte jag utrotar den utan försöker flytta den istället. Den är hårt angripen av bladlöss och står i vägen. Hoppas jag får upp den bara.  Så hittar en plats för den också. Och alla små barn den spridit ut överallt. Jag har ändå gått hårt åt både själva huvudrosen och allt den sprätt ut…

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Trädgård, Uppe - trädgård

Kommentera

