Lite sådär…

Jag önskar jag hade haft en trappa i mitt lilla hus! Men det har jag inte. Bara en stege upp till loftet. Det ska ju byggas något platsbyggt men då blir det i form av förvaring under; hyllor eller lådor.   –>

Lite horoskop från Aftonbladet, inte särskilt uppiggande! Men inget i livet just nu är särskilt kul. Jag känner att jag håller på att dras ner. Ner i mörkret. Det här är bland det värsta i sommar-väg jag kan minnas.😦
I juli går jag klädd som för en kylig höstkväll. Jag som är ett barfota-barn avskyr strumpor och älskar perioden maj-september när man låter fötterna vara fria.
Inte har vi ”gjort” något. Jag har så sjukt dåligt samvete. Vill inte att mitt barn ska minnas det här som den tristaste sommarlovet ever. Men vad ska vi göra? Det är aldrig något strandväder, så fort solen kommer fram ”måste” man göra något annat för en timme senare regnar det småspik.
Nu är hon hos sin pappa tills i morgon, men sen får jag fan skärpa till mig. Tvinga mig till stranden den stunden det går, åka på lekland/museum, hälsa på stora dottern uppe i Sverige en helg. NÅgot måste vi göra. Något som inte är det vanliga.

Juli:
Stenbocken
Det är sällan fokus hamnar på kärleken. Juli bjuder på så många andra saker. Dessutom är du på ditt mest praktiska humör, du har inget tålamod med känslomässiga resonemang eller finstämd romantik. Du gillar när det är rakt på sak, enkelt att förstå och baserat på något konkret eller fysiskt. Är din partner med på noterna så resulterar detta i ett ovanligt frejdigt sexliv. Men det handlar i så fall om erotik, inte egentligen om ömhet, närhet eller samförstånd. Du har helt enkelt inget lust att lägga ner någon energi på kärlekens djupare sidor just nu.

Extra fin månad om din älskling är: Våg, Skorpion.
Månadens mystips: Gemensamma projekt.
Bästa datumen: 30-31/7

Årshoroskop:
STENBOCKEN
I stort sett ett lugnt år som passar bra för att hämta andan, arbeta metodiskt på att förbättra saker och ägna mycket tid åt en meningsfull fritid.
Kärlek. Det händer ovanligt lite utom möjligen i augusti. Inga kriser, inga himlastormande passioner. I år handlar det mer om familjeliv än om kärlek.
Pengar. Ganska stillsamt år. Mars-april kan bli lite besvärligt men i övrigt har du kontroll över din ekonomi och det sker antagligen inga större förändringar.
Dina lyckodagar: 2 maj, 15 september, 30 december

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt, Tidning

Kommentera

