Rosa arbetskläder!

Har spanat på dom här rosa arbetsbyxorna från Jula och när jag åkte dit för att köpa dom var dom slut. Tjejen i kassan sa att dom inte skulle komma in igen förrens oktober trodde hon! Oktober!!!  Jag renoverar nu ju!!! Hm…och förmodligen även i oktober. Och nästa år.  Hej och hå vad det händer mycket med huset som inte var inplanerat.:/

Gjorde en sökning på Google på rosa arbetsbyxor och fick upp mängder av förslag.  Allra mest från BilligaArbetskläder.se så där kikade jag lite nu.

Dom finns både som långa och korta och jag skulle kunna tänka mig båda två! Även en kamo-variant fast det gillar jag inte.
Jämfört med Julas så är dom ju rätt så dyra och jag har ju haft en tanke på att själv färga in ett par målarbyxor men jag är inte så bra på att färga kläder! Antingen snålar jag med färgen eller så blir det flammigt. Särskilt nöjd brukar jag inte bli iaf. Så dom extra hundralapparna kan ju vara värt att köpa färdigfärgade, färgen är ju så snygg och själv skulle jag väl bara få till ljusrosa i någon mesig nyans!!! Ja jag ska fundera lite till men jag tänker då inte vänta till oktober!!!!

Här hittade jag två olika röda. Fast näe…

Tjejiga men fula och svindyra. 1290 kr för ett par jobbarbyxor?!  Skulle inte tro det.

Garden Girl har ju lite tjejiga utstyrslar också men rosor är inte min passion. Ok pris; runt 700 kr och jag tittade faktiskt lite på dom på Blomsterlandet här i stan för dom sålde ut hela sortimentet till halva priset men köpte inga för det är ju rosa jag vill ha!🙂

Klädbruket finns de billigaste vad jag har hittat hittills. 495 kr. Tyärr krånglar sidan för mig hela tiden så jag kan inte länka direkt till byxorna. Vet inte om det är fel bara nu eller på min dator eller hos dom.

Som det ser ut nu så blir sammanfattningen nog att endel byxor är fula eller svindyra eller så krånglar sajten(vilket ger mig lite obehagliga vibbar…)eller butikens lager.  Bra vibbar ger det ju att de flesta rosa arbetsbyxorna vid en google-sökning visar att dom kommer från BilligaArbetskläder.se och jag har inte heller hittat något inlägg med någon som är missnöjd eller klagar. Själva kvaliten kan väl inte bli något att klaga på då det är Fristads i grunden men om färgen håller eller fäller en massa?

Ni ser ju vilket oerhört j*a trist jobb jag håller på med?! Jag är så sjukt trött på att skrapa tapeter på hundra olika sätt för att få bort det. Trots att det ska upp en sk reparationstapet vill jag ha bort så mkt som möjligt för det är gammalt, inrökt av kamin och tobak och det är NIO lager tapet…
Så jag tog en paus och började måla taket igår istället. Med pensel. Suck. Det funkade nämligen inte med roller av någon anledning. Men jag fick det här rummet klart och den lilla hallen utanför!
Det är ju så mycket sådant här TRÅKJOBB och självklart skulle det bli roligare om jag får ha rosa byxor???? Eller hur????? Dom tråkiga blå jag har på mig är ex-mannens och i stl 54. Jag drunknar i dom. Har mina vanliga jeans under och snörpt åt jobbyxorna med skärp och jag känner mig smidig som en elefant!!!

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Hantverk, LillaBoet

3 responses to “Rosa arbetskläder!

  1. Lina

    Så läckra! Klart allt jobb blir roligare med färg i tillvaron!!

  2. calli

    Julas är jättedåliga i storlek. En normal kvinnostorlek finns inte. Jag har minsta stl dom har(36)och jag är över 1,70 och väger 68 kg. Gissa hur stora resten av kollektionen är…som om jättekvinnor orkar hålla på med byggjobbande eller vad man nu arbetar med.:/

  3. Saras Hobby

    Jag har ett par från Billiga arbetskläder som jag fick av min sambo när vi köpte ett hus som ditt! Dom är kanonbra men skulle behöva ett par nya för dom är både lappade och lagade och…vita nästan…🙂 Jag är ju en sådan som rensat allt och köpt hundra liter vit färg!😀😀

Kommentera

