Sovrummet

Jag som tycker jag tagit så många kort i alla vinklar vid alla tillfällen kan inte hitta en enda bild från sovrummet från början? Men det var samma rosa-aktiga tapet där som i tredje bilden och den gröna läskiga heltäckningsmattan satt i ett sjok från sovrum i hall och var jättesvår och bökig att få ut!!!
Det här rummet ska ju yngsta dottern ha. Nu är det ju som ett stort valv ut mot hallen men jag har hittat panel som jag ska sätta på tvären vid ytterdörren och 179 cm ut. På insidan kommer det då bli möjligt att göra en slags inbyggd hylla för hennes otaliga småpryttlar. Och jag kan leta efter någon form av dörr. Men det är ju inte ett enda mått som är av standard i det här huset så det blir svårt. Och egentligen borde jag leta dörr först så jag vet hur bred ingången ska vara. Många borde…måste…ska…suck.

Jag är verkligen glad över att det finns en slags reparationstapet!! Jag borde nog med facit i hand gett fan i att börja slita ner alla NIO lager tapet men det kändes så sunkigt med alla lager, inrökt från kaminen och garanterat har fyllgubben rökt inne.  På ena sidan är det som någon slags masonit det är tapetserat på och svårt att skrapa och andra sidan är det den glatta ytan på plywood och är jättelätt. Mer lättare iaf..🙂

Än har jag inte skrapat på fönsterväggen eftersom alla fönster ska bytas så jag har inte stressat där direkt eftersom jag ändå inte kan tapetsera där. Än. Jag kan inte ens tapetsera men tänkte att jag kunde lära mig!🙂
Det ska ju vara rep.tapet på alla och sedan målas vita, fönsterväggen ska ha en mönstrad tapet eller målas lila. Har bara kollat tapeter på Rusta so far men där fanns inga lila som jag vet skulle falla lilltjejen i smaken, däremot såg jag en snygg grå-svart med stadsnamn på. Får se. Det går ju faktiskt att titta på rejält mkt dyrare tapeter för det behövs ju inte ens en rulle för den väggen!!!

Väggfixaren
0,96x10m 289 kr
Väggfixaren är en tjockare tapet som ger dig släta ytor utan att putsning eller slipning är nödvändig.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, LillaBoet, Sovrummet

Kommentera

