Best Friend Kattmat….blir det inte.

Jag mailade Best Friends och fick ett snabbt svar(det är imponerande men det var ju det enda).  Eftersom jag har fyra katter oftast så går det åt lite kattmat kan man säga. Här serveras inte någon svindyr mat inköpt på ett Djursjukhus direkt men inte heller kedjornas billigaste torrfoder. Det bara vägrar dom äta, jag har verkligen tvingat dom men efter ett par dagars matvägran struntar jag i det. Det kan ju inte vara någon bra mat om katter fullständigt vägrar äta det? Jag har ALDRIG haft en enda katt som ätit den maten.  Men det måste ju finnas katter som gör det då butikerna har tomt i hyllan ibland och fyller på. Jag försökte nu faktiskt sist när jag såg att Ica Basic hade kommit ut med en variant, dom plockade ut något enstaka men dom åt inte. Inte ens kattungarna jag har äter det!!!!! Jag undrar verkligen vad den maten innehåller egentligen….
Nåja, till saken. Mina katter äter Mjau, Friskies och Icas egna(inte budget!). Mat som ligger runt 25-30 kr kilot. Överkomligt men naturlgtvis vill jag gärna minska även djurens matkostnad men dom måste ju serveras mat dom tycker om naturligtvis!!!
Jag vill även kunna köpa storpack. Dvs dessa stora säckar på 10-15 kg, som hundmatssäckarna.
Jag har hittat på ÖB med ett rimligt kilopris men det företaget(Sjöbogården) svarade inte ens!!!! så jag köpte ett paket enkilos torrfoder. Katterna ratade detta. Även jag gör det numera. Dvs jag köper inte deras övriga foder som djuren åt mellan varven tidigare.
Jag har frågat på Granngården om märket Katty men dom har inte mindre förpackningar eller provsmaker.(21,23 kr/kg)

(Tror jag ska kolla vilket företag som gör detta fodret. Note to my self!)(Tror det är Dogman som gör detta. Dom kanske är trevligare än Best Friend. Hittade en kattbutik som säljer just Katty för bara 279 kr mot Granngårdens 319 kr för femton kilo…men det är säkert frakt på det sen.)(Nu har jag mailat Dogman men förväntar mig inte något positivt därifrån heller. Jag får väl fortsätta köpa Friskies femkilos-påsar när det finns i butiken.)

NUUU kommer jag till saken! :)  Var inne i vår lokala järnhandel för att kolla(svindyrt!)kompostgaller och då såg jag hinkar med kaninpellets, 4 eller 5 kilo som var helt ok prismässigt så det köpte jag och kommer fortsätta med. Han hade även stora säckar med torrfoder, just Best Friends. Inga småförpackningar eller provsmaker.
Mailade företaget och förklarade situationen med mina katter och undrade om jag kunde få beställa ett smakprov. Fick som sagt ett mycket snabbt svar men det var ju inte riktigt vad jag väntade mig. Fast det kanske jag borde gjort, varför vara service minded, vilja ha en ny ”storkund” eller bara vara snäll och hjälpsam?!
Vad har kvinnan tänkt jag skulle göra av 4,9 kg kattmat om mina katter ratar den? Lite väl mkt hundgodis av det tycker jag.  Hur kan det komma sig att ett företag inte har en öppen säck? Färdiga provpåsar?? Trasig säck?? Nä. Även om jag skulle komma över varan så mina katter kan smaka tänker jag inte bli kund. Ren principsak då jag är service minded uti fingerspetsarna och accepterar inte att inte bli behandlad som jag själv möter kunder/gäster.
Hej
Vi har inte provpåsar av detta foder. Vitality kött/lever finns även i 5 kg påse.
Du kanske kan be butiken ta hem en så du får prova.

Med Vänliga Hälsningar

Britt-Marie Nyberg
Kundsupport
Best Friend Sweden AB
Solna Torg 13 7tr
171 45 Solna
Tel +46(0)8 544 964 73
Fax +46(0)8 755 64 20
E-mail bny@bestfriend.com
Bli ett fan: http://www.facebook.com/SE.BestFriend

1 kommentar

Filed under Allmänt, Djuren, Katt

One response to “Best Friend Kattmat….blir det inte.

  1. Vad dåligt av dem! Det verkar väldigt svårt att få företag att skicka hem provsmaksburkar, konstigt nog. De brukar hänvisa till sin smakgaranti men det tycker jag är lite krångligare än att bara skicka hem några småburkar till mig. Jag har ibland fått tag på smakprov på djuraffärer.

    Jag är själv i en liknande situation då jag försöker hitta någon ny kattmat till mina småkillar. Kollade på http://www.kattmatonline.se och Applaws verkar riktigt bra men det kommer jag nog bara köpa om de har ett riktigt bra erbjudande.

Kommentera

