Hall? Mellanrum, toa och matrum.

Det är ju egentligen ganska bra att allt är så smutsigt, inrökt och brunt för det gör det så mycket roligare att måla/tapetsera vitt! Man ser ju resultat med engång! Dock är det ju ganska så tråkigt att måla lager på lager men det behövs verkligen… Räcker oftast inte med två och inte ens tre…😦
Den lilla dörren leder in till toa och dusch. Den har jag häktat av och ska väl försöka få vit också. Funderar på om jag inte ska ta och slänga på en bit renoveringstapet där också istf att slösa på en massa färg. Har tagit nyare bilder med målade karmar men kortläsaren till kameran gick sönder och nu har kortet fastnat i den! Får väl försöka operera den sedan så jag får ut det, sen får jag väl försöka hitta rätt filer så jag kan installera kameran till datorn och tömma den den vägen. För min dator tar inte ett sådant gammalt kort, ett sådant stort compact flash eller vad det heter. Tror bara den tar de vanliga SD. Min lilla kortläsar-stick tar bara sd och mindre.

Jaja… Hur eller hur. Den motsatta väggen som inte syns, där sitter elcentralen nu. Där alla kilometer kabel utgår från och sedan korsar sig hur som helst genom huset. Eldragningen är helt sjuk och säkerligen livsfarlig. Det går inte följa en övervägande stor del, helt plötsligt kommer det ner sladd från taket, ett hål i väggen som inte går att hitta på andra sidan eller ens att det finns en ”andra sida”.
Nu har jag ju iaf förberett för den nya elen så det är klart att börja sätta upp någon gång. HOppas på att det blir något som är ”smalt” för då finns tanken att bygga ett smalt skåp att dölja det bakom. För karmen från ytterväggen, vid den andra ytterdörren sticker ut ca 8-12 cm och det skulle ju bli bra om man kunde bygga för. Eller sätta det i hörnet och…tja, bygga för det där. Det är ju en plats som förmodligen inte kommer användas till något, jag kommer ju inte att använda den ytterdörren särskilt mycket. Inte som det känns nu iaf.

Nu hittar jag en bild på den väggen. Här ser man ju att någon börjat måla, inte för så himla länge sen gissar jag med tanke på nyanserna… Köksdelen verkar ju vara uppfräschad och då fortsatte dom väl en bit här med. För jag är inte säker på att jag verkligen kommer behöva måla taket.
Här ser man också att ett alternativ till ordentlig våtrumstapet-uppsättning är att spika fast den sk tapeten… Nästa bild ser man också att någon förmodligen hade tänkt bredda dörröppningen men ångrat sig. Det är sågat ca 15 cm rätt in mot ytterväggen, både uppe och nere vid dörrhålet. Men kanske fungerade inte den tanken för sen spikades det fast en list som för att hålla ihop det hela… Det är ju så mycket galet här så man blir alldeles…förundrad!!! På andra sidan har jag ju spacklat igen och täckt med tapet alt färg.

Men det är onekligen ett roligt hus att renovera för man vet aldrig vad man kan hitta!😀😀 Mer om det i nästa inlägg! Haha!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Övrigt, LillaBoet

Kommentera

