Renoveringsfynd – lyfte på plastmattan…

Jag behövde den lilla bit plastmatta som ligger i det lilla mellanrummet för att täcka lite i trädgården så jag slet bort den och fann då en tidningssida ihopvikt och i där två lappar med teckningar. Och text…


Det står ungefär:
Det här är jag och så ??? intreserad av och har gjort det många gånger. ???? fått ?? livet då jag träffat på någon sträng kille

— På baksidan är det en ritad kille som ligger med rumpan bar och får smisk!!!

Tidningen är daterad oktober 1982. Så i trettio år har det legat dolt där och väntat på att komma i dager! Jag undrar om det är sönerna i huset eller husfar?! Dom bodde inte längre hemma enl 1980 års folkräkning men dom kankse var hemma och hjälpte till? Eller var pappan i huset en liten snuskhummer! Då var han i sextio-års åldern när detta lades dit…men vem vet…🙂
Jag funderar på att maila äldste sonens hustru som jag hittat på Facebook…bara för att höra lite! Kanske till och med finns gamla gamla foton man kan titta på. Dom flyttade ju in 1955-60 och då var det tex jordgolv i dotterns blivande sovrum!🙂

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Övrigt, Historia, LillaBoet

Kommentera

