Dåligt med svamp. :(

Det är dåligt med all svamp tycker jag i år. Knappt hittat en tredjedel av gula kantareller mot förra året, vissa bra ställen har bara renderat någon ynka, knappt värd att plockas. Trattkantareller har jag letat efter i flera veckor men icke. Om jag så lägger näsan i mossan och vrålstirrar kan jag inte se en mikroskopisk liten blivande trattis. Så jäkla konstigt.

Med nya kameran såg jag fram emot att fota alla fina svampar i skogen i år men nähä…det är inte mkt att ta kort på. Endel av förra årets svampar jag tog kort på så jag tänkte mig ännu finare svampkort i år! Men har inte hittat ett enda kul motiv att föreviga med min(för mig!)nya kamera.

 

1 kommentar

Filed under Allmänt, Kantarell, Naturen, Svamp, Trattkantarell

One response to “Dåligt med svamp. :(

  1. Saras Hobby

    Hittar inte heller några här nere i Skåne. Kanske letat för dåligt för ”alla andra” kommer ju hem med korg efter korg.😦

Kommentera

