Trädgård?

Skrev ordet trädgård nyss. En gård med träd? Varför heter det TRÄDgård? Sökte på wikipedia men fick inget tillfredsställande svar.
En trädgård är ett avgränsat område, vanligen med odlingar av nytto- och prydnadsväxter. Med nyttoväxter avses vanligen bärbuskar, fruktträd, grönsaker och kryddörter av olika sorter.

Min egen trädgård står rtätt så stilla just nu. Har lite tappat sugen faktiskt. Försöker skörda av, rensa upp, tänka om…men någon större energi har jag inte lagt ner på flera veckor.:/

Det blommar lite nu iaf. Endel trodde jag inte på för jag sådde för sent eller ens tagit hand om…men som sagt, lite blommor spritt här och där är det! Tar mycket foton för att komma ihåg till nästa år vart jag ska sätta eller inte sätta något.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nere - trädgård, Trädgård, Uppe - trädgård

Kommentera

