Trägolv…

Hm…är ju ett ganska fint trägolv under två plastmattor och en plywood.
Undra om det är i hela köket el bara denna ”ny”byggda del?!

Det här hittade jag i den ”ny”-byggda utbyggnaden, drog och slet mig grön och svettig för att få bort plastmattorna som låg på plywooden i köket. Det blev ju liksom en liten smärre vattenläcka när köksstommarna skulle bort och det syns så tydligt att det inte var första gången…:/
Hur eller hur så var ju mattorna äckliga och plywooden var…förstörd och typ äcklig så det var med oerhörd spänning jag fick bort allt. Det lilla jag har fått bort visar ett fint golv men jag har ju faktiskt inte brutit bort på rätt ställe; dvs där diskbänken var. Men det blir i helgen.

Samt att jag ska fortsätta en bit bakåt till ”gamla” delen; blir åt vänster på bilden. För att se vad det är för golv där. Jag hoppas hoppas HOPPAS dom bytte hela golvet samtidigt när dom bggde ut för isf vill jag nog ha det här!! Antingen klarlackat eller i någon vit form. Lackfärg, laserat? Vad blir bäst?????
Jag har ju hundar med många klor…:/

I det sk mellanrummet var jag ju tvungen att slita bort plywooden av ren nyfikenhet(har ju tidigare tagit bort plastmattan bara)och där var det också trägolv. Jättegammalt!!! Säkert från 1800-talet!! Ska skrapa lite i det för att se om det är rätt ner i grunden eller om det är något skydd emellan, jag tror ju annars det blir skitsnyggt att klarlacka in orginalgolvet. Men vi får se. I helgen blir det nämligen en hel del energi lagt på golvet i alla rum för renoveringstapeterna är slut och jag har skrapat det mesta nu.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Köket, LillaBoet, Mellanrummet

Kommentera

