Sovloft, snedtak (attic)

Har ägnat lite för många timmar nu på förmiddagen att söka på just snedtak, sovloft och engelska attic. Behöver inspiration till mitt loft. Jag var emot tanken att sova där uppe först men har börjat mer och mer tänka över det. Tycker det är lite läskigt att vara så långt bort från allt… Dottern sover i sitt rum precis under och så hundarna blir kvar där nere. Det är väl bara katterna som skulle kunna komma upp till mig om dom har något att hoppa upp från. Tanken att sova ensam igen, det är väl det som känns lite jobbigt. Jag har inte haft eget rum på över två år nu… Jag har bott ihop med dottern sen sommaren 2010 eftersom jag inte haft något bra boende på ena eller andra sättet…
Men som sagt…jag har sökt och sökt men dom få som är mysiga(cosy bedrooms)sovrum är ju lite större än mitt blivande krypin och går att göra mer av, resten är bara så…opersonliga på något vis. Men det är klart, en hel del har jag hittat!
Nästa gång jag åker upp ska jag ta måtten på det, inget jag har tänkt på innan. Min magasinerade 180 cm dux-säng kan jag se mig i månen om! Till och med en 90 cm resårsäng. Så det kan bara bli tal om att försöka köpa en rejält tjock(och hård men ädå vikbar!)skumgummimadrass att knöla upp!

Så här ser mitt ut:

Massa inspirationsbilder:

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, LillaBoet

Kommentera

