Vardagsrummet

Det har stått lite stilla med min inne-renovering. Har inte vetat vad jag ska göra elelr påbörja. Jag är ju låst av att inte kunna göra något med väggarna eftersom fönster ska på plats och även en luftvärmepump av något slag. Men igår var jag tvungen att åka upp tidigt för Eon skulle komma. Så jag var där en timme innan, redan kl nio och flyttade om och påbörjade i det sk vardagsrummet. Även om det nog inte kommer bli vard.rum i framtiden.
Härligt med sunkiga brunaktiga ros-tapeter till en härlig mossgrön heltäckningsmatta! Efter ett tag märkte vi att det var TVÅ olika färger på rosorna på tapeten…här syns det att det är omtapetserat eller nåt(varför inte hela rummet då?!)men dom gamla rosorna är blå och dom nya är rosa!!! Mycket bygg/målargrejer… Där jag dragit bort lister edyl är tapeten verkligen nästan vit…så snacka om skitiga…:/

Nu efter närmare 8 timmars jobb är dom gamla tapeterna borta och det är nytt vitt uppsatt!!!! 5 meter * 1,85 m i takhöd tog så jädrans lång tid…men resultatet blir tack och lov bra!!!

Har målat dom två första meterna som hade torkat… Det tar så jäkla lång tid!!!!!! Inte konstigt man tröttnar på det mellan varven…:/

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, LillaBoet, Vardagsrum

Kommentera

