Hur välja tapeter?!

Suck…hur ska man tänka när man ska köpa tapeter?? Vad är billigt/lagom/dyrt/uteslutet?!? Jag har inte köpt en tapetrulle på tio år tror jag. Både M och jag såg en tapet i helgen vi båda sa direkt att DEN ”är” Fröken, DEN blir det. I min värld😉 är 100 kr lagom för en rulle om man tapetserar ett helt rum, nu behöver jag EN enda rulle och tänkte sätta ribban lite högre bara för det, så runt 3-400 kr för en tyckte jag kunde vara ok(kanske tom upp till 500 kr), ju snyggare ju dyrare ju. Så jag tog prov-rullen och stolpade fram till en anställd och frågade hur lång tid det tog att få hem den och sen frågade jag vad den kostade. *satte i halsen* 800 kr för EN tapetrulle!!! Där gick jag i baklås och blev helt ställd. Lite snipigt sa den anställde att ville man ha med ”glitter/glans” i så var det så det kostade. Thats it liksom.

Jag som först bara stod och gapade och stirrrade när vi kom in på Hagbloms(i Kalmar)över den mängd olika tapeter PLUS hundratals tapetkataloger var så nöjd över att nästan direkt se DEN tapeten. Eftersom M också baxnade över det omotiverade dyra priset så var det ju inte bara jag somt tyckte det var dyrt, jag är ju ganska snål av mig nämligen!🙂
En helt vanlig mörklila tapet med små små små glittrande ljuslila fyrkanter på är det.

Är det inte dyrt kanske när man känner så starkt för något? Ska man tänka om då? Jag kan bara inte släppa den utan tänker på det hela tiden. Känner jag någon kanske som har rabaatt på Hagbloms?!🙂 Eller om man ska titta på tapeter någon annanstans också med stort utbud men inte sådär jefla dyrt?

Kan inte komma på alls vad tapeten hette eller var i från tyvärr. Men sökte lite nu på andra tapeter i lila och har hittat några andra snygga:

Från Nordsjö:
Midbec

InTrade

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, LillaBoet, Sovrummet

Kommentera

