Gratis vattenprov…

Såg reklam i någon gratistidning för någon vecka sedan, typ Vi i Villa eller den andra som kommer till husägare. Klickade in mig på MA-Lab’s hemsida och fyllde i formuläret. Tyckte det verkade intressant, det är ju långt ifrån något fullständigt test men det borde ju ge någon fingervisning om något är galet.
Via Södra har vi tillgång till gratis/billigt fullständigt test men det är ju någon som aldrig får tummen ur. *muttrar* Så jag beställde det här som sagt. Nu nrä jag skule börja skriva hittade jag inte länken så jag sökte på gratis vattenprov och fick ju upp hur många sajter som helst som erbjuder sådant!!!! En artikel dessutom som varnade för gratis vattenprover, men det verkade vara just ett specifikt vattenbolag. Men ändån…?
Nåja. Jag ger det ett försök och tänker dessutom beställa från de andra vattenbolagen och jämföra!😛

Bara det att det i följebrevet står att man får inte ta direkt från brunnen utan man ska spola kökskranen i några minuter och därefter ta vatten i den medföljande flaskan.
Det blir ju inte så lätt insåg jag. Eftersom köket ser ut så här senast igårkväll!!!😀

Så det är ju bara att vänta lite…kan ju samla på mig lite olika företagsprovflaskor under tiden!!!!

Enligt MA-Lab gratistestas:

– pH
– Alkalinitet
– Järn
– Mangan
– Klorid

– Turbiditet
– Färgtal
– Hårdhet (Kalk)
– Nitrat
– Nitrit

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Komma ihåg!!, LillaBoet, Spartips!

Kommentera

