Ikea-kök (Ikea Kitchen)

Trots att jag satt igår förmiddag i mååånga timmar på Ikeas köksplanerare och gjorde flera olika variationer på det blivande köket i stugan tog det ändå två timmar på Ikeas köksplanering!! Han behövde bara hjälpa till med lite finjusteringar och sånt där.
Summan på bildens uträkning blev 12 846 kr men det slutade på nästan 15000 kr i slutänden.:/
Det dyraste blev ju bänkskivan…valde inte den billigaste svarta och exet tyckte det var värt att få den måttsågad och diskhon utsågad så den slutade för sjutton på 3000 kr. Och tänk om jag mätt fel trots allt?! Det gör mig sjukt nervös måste jag säga… Men det löser sig nog. Hoppas jag!🙂

Så här blev slutresultatet sen! Dock tänker jag lämna tillbaks endel socklar…finns ingen som helst anledning att ha runt hela skåpen?! Bara framsidan ju. Fattar inte varför det räknades ut så.

Köksplaneraren påpekade ett par gånger att tvättmaskin oftast inte får vara i kök för försäkringsbolagen…men det finns absolut ingenstans att sätta den. Det måste nämligen vara en golvbrunn och det har vi ju inte i köket direkt…🙂 Men men…det är bara att hålla tummarna. Jag hade velat haft kylskåpet uppe i hörnet där tvättmaskinen ska stå men det blev för tight då både med att öppna och skakmöjligheter för t-maskinen. I övrigt ska det upp svarta konsoller med svarta hyllplan runt om de öppna väggarna. Dom små väggskåpen är fläktskåp…det är ju inte så högt i tak om man säger så!🙂

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Köket, LillaBoet

Kommentera

