Tepe Tandborstar!

Barn och tandborstning är verkligen viktigt, särskilt när mjölktänderna är borta. Det har jag lärt mig av bitter erfarenhet med tanke på min egna numera dåliga tandstatus😦 och mina dåliga tandvanor hade ärvts av äldsta dottern men som fått lära sig hos tandläkaren hur man ska göra och varför och hur viktigt det är. Tänk om jag någonsin blev uppfångad så hos en tandläkare? Nåja…det är bara att bita ihop:/ och lägga alla pengar framöver hos tandläkaren. Roligare kan man ju ha.

TePe’s hemsida fanns en kul sida för barn att pyssla och läsa på. Dessutom ett schema att skriva ut för tandborstning. Men jag har ju ingen skrivare. :(  Ska maila och fråga om dom inte kanske har sådana redan färdiga man kunde kanske få av att ge till dottern. Såg att dom hade klippdockor också…hm…nåja, ett tandborstshcema är ju viktigast.

Dessutom….åhå…jag som är så jul-tokig!!! såg att dom har vinter-tandborstar!!!!! Och sommar. Jag som springer så ofta på apoteket har aldrig sett vare sig vinter eller sommar-motiv. Det är bara tråkiga enfärgade, barntandborstar brukar ha motiv, typ Bamse. Som om en nio-¨åring vill ha det… Dom gillar ju fina tandborstar som jag själv! På ica brukar det finnas, vad kan dom heta? Colgate? Motiv i någon form är det iaf på dom men någon vinter-jul-tandborste har jag aldrig haft! Brukar bara byta till röda!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

