Återvändaren…sämsta boken ever. :( Buthler Öhrlund

Jag läser lyssnar på sjukt mycket böcker sen jag upptäckte att jag kunde lyssna om jag hade det rätt i örat och inte tex i en bilstereo.  Sen sommaren 2011 har jag nog lyssnat på minst två i veckan så jag har läst en hel del på ett år. Underbart och har saknat böcker efter att ha varit en bokmal sen jag var liten men kan inte längre ta mig den tiden att försvinna flera timmar i spänningens värld. Det är ju 99% deckare jag lyssnar enbart på. Nåja, hur eller hur.

Jag blev jätteglad när jag såg att Buthler Öhrlund kommit ut med femte boken i serien Jacob Colt. Var mitt i serien om Lynley och Havers men tog den här emellan. Tyckte den var jättebra och spännande och hade jag kunnat hade jag bitit på naglarna!🙂

Men så kom slutet… Jag stod mitt i ett snår av björnbär och plockade och spänningen var olidlig och så hör jag: ”Och här är talboken slut.
VA??? Jag höll på att slå avigt. Jag har nog aldrig blivit så upprörd och arg. Så mycket har jag aldrig brytt mig om en bok men det här tyckte jag var ett hån mot mig som läsare, som att bli lovad en godispåse och precis när man ska få den rycks den undan och någon säger att det bara var på låtsas. Nä fy fan. Jag är verklgien fortfarande arg fast det är ett par veckor sedan jag lyssnade på den.

Återndaren av Dan Buthler – Dag Öhrlund

(Uppdaterat: Ser att det är en del besök på det här inlägget; har ni läst boken? OM ni har(el ska)berätta gärna vad ni tyckte!! Är det bara jag som blev så grymt besviken? Har verkligen aldrig känt så efter att ha läst en bok och jag läser ju säkert 150 st om året.:/ )

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker

5 responses to “Återvändaren…sämsta boken ever. :( Buthler Öhrlund

  1. Jörgen Ohlsson

    Fortsättningen del 2 kommer ju snart Uppgörelsen!

  2. Johan

    Kan nog bara hålla med. De två första delarna var med svenska mått mätt lysande och med en underbar svart humor mitt i det psykotiska. Tyvärr saknas ju allt detta i denna tredje bok. Det är en transportsträcka fram till nästa bok. Handlingen går till stor del på tomgång och bihistorierna känns krystade. Det räcker med Silverbjälke som psykopat – finns ingen anledning att försöka stoppa in ytterligare en (amatör)-psykopat i boken – bara krystat.

    Jag kan inte annat än att hålla med om att så utstuderat försöka kränga ytterligare en bok i serien är patetiskt och jag tacka härmed Buthler m.fl för denna tid eftersom jag inte har för avsikt att köpa sista delen!

  3. Sam

    Håller absolut inte med! Andra delen av Stieg larsson var likadant. Tänker definitivt köpa sista delen!!!

  4. Elisabeth

    Håller INTE med, jag gillar deras böcker skarpt och ser verkligen fram emot ännu en bok om Christopher Silverbielke. Jag tycker att Buthler/Öhrlund är de bästa svenska deckarförfattaren för närvarande.

Kommentera

