Kattslagsmål…

Så här illa kan det bli när en katt trycker ner en annan, vek honkatt som inte gör något väsen av sig. Båda är kastrerade och nästan lika gamla men han hatar verkligen henne. Efter att ha lagt ut tusentals kronor på vård och mediciner fick han flytta till stugan. Jag trodde verkligen jag skulle bo där innan sommarlovet var slut. men det är en helt annan historia… Men det har läkt ihop fint och hon saknar bara ögonbryn so far!

Under nästa bild kommer jag försöka klistra in en text jag skrev i tfn’s memo när jag låg och mös i svinkalla stugan för att kela med mina älskade katter som bor där…. Det är svårt att tro att den stora pälsbollen som ligger på min mage och fullständigt dyrkar mig är den som gett min gamla katt så mycket stryk som i bilden ovan…😦

Text från bilden från Instagram: Det är 13° här i stugan men jag är fullt påklädd och infiltad…på kökssoffan sen några timmar. Jag tycker synd om mina ensamma katter här och gissa om jag känner mig saknad..och älskad. Behövs efter den här skitdagen.. Fortsätter en stund till och titta på film med mina älsklingar här i skithuset.

Text från memo: Efter allt dyrt elände idag har jag åkt till stugan. Anser nästan att jag håller två av katterna är på gränsen till djurplågeri eftersom det är så keliga katter som närmast dyrkar mig. Men anledningen att dom är här beror ju på det jag nämde tidigare om den andra fruktansvärda vet.räkningen. Men nätet funkade ju knappt så det får bli senare.
Men jag packade ihop mig med dator, filt och kudde så nu ligger jag i kökssoffan och tittar på Lark Rise to Candleford som jag tänkte börja följa. Så det blir bara kattmys i några timmar framöver med mina älskade djur. Som jag mår så dålgt över hur jag behandlar. Allt är skit men tänker glömma det ett tag nu.

image

Jag tände ljus, satte på byggfläkten så jag kom upp som mest i femton grader några korta stunder, men vinterjacka, vantar, fleecejacka och varm filt och två keliga varma katter på magen höll mig på gott humör och varm i hjärtat iaf… Eftersom hon är siames är hon en mes med päls och kyla så jag har varit tvungen att bygga en liten hörna med tjock madrass, filtar och ett litet element så hon inte fryser. Även hon rä en stor mobbare av stackars Molly på första bilden, därför har hon fått flytta upp också för att den stackars katten ens ska våga komma hem och äta… Helt galet har det varit på kattfronten som ni förstår efter jag flyttade tillbaks till exet.

När jag lämnade honom 2008 fick han behålla Molly som redan då(hon är upphittad i en kompost och jag har haft henne sen hon var ca fem sex veckor sen sommaren 2005)visade tydliga behov av att vara en ensamkatt. Men F(den stora vinterälskade skogkatten, upphittad efer han strukit omkring på jobbet länge 2007)visade inga aggressioner vare sig mot henne eller någon annan på den tiden, I(en blandning av main coon och skogkatt född 04)var lugnet själv och hon är den enda som är kvar här nu med Molly men inte ens hon är särskilt glad åt M. Jag fattar inte vad som hänt med mina katter nu. Men jag tror faktiskt att dom tagit skada av alla mina flyttar det senaste 2,5 åren…jag är så tacksam att dom inte lämnat mig och bara dragit…

Så B; siamesen(övertagit från knarkare som skulle slänga ut henne från balkongen på tredje våningen för hon för ett j*a liv rent ut sagt när hon löper, hon är pratig i vanliga fall🙂 men när hon löper…tanken har slagit mig också när hon varit p-piller-fri men dessa skulle verkligen göra det…så hon bor hos mig sen…2009 tror jag det är)är den enda som inte känner M sen tidigare och den enda som inte är kastrerad, och hon är yngst. M är nästan äldst, hon skulle ju bara fräsa och ge sig på dom så skulle det ju vara lugnt, hon är ju betydligt störra än både i och b ihop tror jag. Men näe… Molly är den vekaste och snällaste och skyggaste katt som finns. Men nu mår hon ju äntligen bättre psykiskt efter den terrorn stugsittarna utsatte henne för tills det sista helvetesbråket.

Nu är det bara jag som har ångest för hushelvetet inte är klart för jag tycker han gör allt i fel  ordning och jag som trodde jag skulle flytta in för flera månader sedan och nu har jag insett att det inte ens blir så jag kan fira jul där. Jag blir kvar här och det går mig på nerverna så jag har stängt in mig på vårat rum och tittar på serier hela kvällarna och nätterna och mår dåligt.
Men i morgon kommer äntligen min lilla dotter hem från sin pappa som jag hade ett storbråk med i början av veckan när hon var där och jag orkar inte med det. Jag vill inte dela med mig och det är så jävla pissigt att tvinga dit henne när hon inte vill, såvida hon inte har blivit lovad något ärskilt. Ho har ju inga känslor för honom mer än negativa. Jag hatar att vara den typen som anser att båda föräldrarna har lika stor rätt till barnet men vi har haft så många turer ang det här och han lovar och lovar och….näe , jag blir bara så jävla less på ALLT.

Nu ska jag se några avsnitt till på Lark rise to candleford så jag blir klar med säsong 1 i morgon…inte lika bra som Downton Abbey som jag blir helt såld på! Och säsong 3 börjar på lördag! Jippie!!! Jag ska börja följa en tv-serie!😛 Senaste veckan har jag sett på tv så det skulle räcka i tio år om man slår ut på hur mkt jag brukar se och följa! Med andra ord inget alls! Men som sagt…om man stänger in sig på ett rum för att undvika ex-mannen får man hitta på något att ögra…och tipset om DA var perfekt för mig som älskar historia och släktforskning osv.  Enda med Lark rise är att jag bara hittat med engelsk text..men det är bättre än otextat…jag fattar liiite mer när det är text, annars är det helt galet med uttalet och jag hinner inte tänka vad i hela världen ett ord kan ha betytt för jag missar hela meningen oh det är allmänt otydligt. Nåja. Det här blev lite för långt om annat än kattslagsmål…. Men det är skönt att skriva…

1 kommentar

Filed under Allmänt, Djuren, Katt, LillaBoet, Personligt

One response to “Kattslagsmål…

  1. Hej!
    Nu har jag dragit en vinnare av en tävling som du har deltagit i. Kika in och se vem som vann, och passa gärna på att anmäla dig till mina andra 2 tävlingar där du kan vinna en Goodiebag och ett tandsmycke.🙂
    Trevlig helg!

Kommentera

