chili jamaica bell

Har tagit in mina chiliplantor och alla övriga mognar allt eftersom men inte denna?! Ska dom vara bara gröna eller? Men på nätet på en fröpåse är det både röda och gröna frukter. Jag hann bara få fyra styckenn tror jag och två har jag skurit upp och frusit in färsk och så sparat på fröerna. Har även tagit några sticklingar och se om det går nu, annars hoppas jag den klarar vintern inne tills nästa år. Men som sagt…det händer ingenting med dom två frukterna som är kvar…dom är så gröna så.

Titta här nedfanför så röda dom blir…och det står i beskrivningen att det ska vara klarröda frukter! Jag får väl helt enkelt vänta då kanske!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Chili, Odla

Kommentera

