23 akupunkturnålar har räddat mitt liv!

23 akupunkturnålar har räddat mitt liv! Jag måste berätta något helt fantastiskt!!! Jag är så lycklig så det finns inte ord!!

För 4-5 år sedan fick jag akupunktur, mest runtikring nacken och av det kan jag väl säga att den pirrande vibrerande värken försvann över axlar mm. Den som jag brukade smörja in med olika smärtgel’er och min morgonhuvudvärk försvann också. När den kom tillbaks körde jag en ny kur. Men nu är det ju många år sedan jag var där.
Eftersom jag varit på Smärt-kliniken i Västervik några gånger för utredning har jag tillslut kommit tillbaks till min lokala rehab. Gick med på akupunktur för som sagt, det hjälper ju för nåt.

Den här gången fick jag klä av mig allt utom underkläder och så aku-nålar från hälsenorna, vader, knäveck, rumpområdet, ryggen osv ända upp till huvudet och ut i händerna. Känslan av nåldyna infann sig ju om man säger så. När hon dessuotm la över mig en sk operationsfilt för jag frös kände jag mig som en smörgåstårta som man plastat över tandpetare!
TVÅ, TVÅ sådana behandlingar räckte för jag skulle kunna sluta med Tramadolen. Fatta?!?!?! Jag har ätit fyra stycken om dagen i sju år för att klara dagen och har ändå haft ont men stått ut. Så försvinner den värken bara sådär… Ja det är fan ett mirakel tycker jag.
Jag som tyckte att det var ett mirakel när jag hittade Tiparol(som den hette i början!)för sju år sedan som gjorde att jag inte grät av smärta varje dag som jag närmast gjort i två år innan…

Nu i dagarna har jag lagt av med Treo också. Det är väl andra tredje dagen nu. Kör på en annan brustablett utan dom substanserna som är i treo. Därefter gå ner till ipren edyl. Jag har lyckats förrut så jag vet att det här går bra också!!
Det enda jag tar nu är Citodonet. Det tar bort värken jag har i ryggslutet för den tar inte akun konstigt nog. Jag står ut med den men eftersom jag har sådan tandvärk så tar jag dom för annars kan jag inte äta för jag har så ont i tänderna… Och då försvinner värken också. Men jag behöver inte ta något för min kroppsvärk och det är så skönt att veta!!!! Och helt fantastiskt!!! HOppas på att den går att träna bort för nu får jag ju en helt annan kroppshållning när jag inte behöver spänna mig, parera varje steg, hålla emot osv.

Jag kan verkligen inte tro det!! Så fixar jag mina tänder framöver(vilket jag inte har råd med :/)så kan jag kanske se fram emot ett liv utan giftiga farliga mediciner!! Ah..helt otroligt!!  Ska bli intressant att se hur länge det håller i sig sedan när omgången är klar.  Jag har gjort sex behandlingar tror jag och nu ska jag göra en gång i veckan framöver, tio ggr sammanlagt blir det väl. Men så skönt att veta att det finns något som hjälper när det kommer tillbaks. OM det kommer!!

Jag har förlorat mycket pga värken och tabletterna…det gör lite ont i själen. Jobb, vänner, fritid, nöjen, förhållanden har tagit storstryk för jag inte orkat/kunnat.

Men men…jag ska köra på att Livet börjar efter fyrtio!!

Och jag har ju lite mer än ett år på mig att lära mig att leva efter det!!

<– Jag och min stora myskatt!

1 kommentar

Filed under Allmänt, Personligt, Värk

One response to “23 akupunkturnålar har räddat mitt liv!

  1. Haj…

    Hittade dig på Alternativ.nu och läste lite på din blogg. Du verkar vara en mysig person🙂

    Sen läste jag om din värk. Vet inte varför du har den, men mot smärta kan jag rekommendera MSM som är ett naturligt mineral som finns i kroppen men som många har brist på. Den tar udden av smärta. Jag säljer den i min webbutik (250 g, 99 kr) och har i höst hjälpt en kund med fribromyalgi. Hennes värk försvann inte helt, men hon var jätteglad när hon berättade att hon blivit mycket bättre. Kanske kan hjälpa dig också? (https://www.therawdessertkitchen.se/index.php?route=product/product&keyword=msm&product_id=126)

    Om du vill kan du prova ringa Hans Thörn som är en kraftfull healer mot alla möjliga åkommor. (helmetoden.se)

    Kram o lycka till!
    /Karolina E

Kommentera

