Julblogga…

Jag saknar min julblogg. Det hade inte varit svårt att dra igång en. Men…jag har liksom ingen lust eftersom jag inte har MIN jul längre. Att leva i kartonger ger inte så mycket direkt.  Sen så har jag både domän och webhotell. Bara det att det är helt obegripligt att förstå sig på. Fattar inte hur man får kontakt eller ens gör sig några wp-databaser. Jag har faktiskt en massa tid att ta tag i det men skjuter det ifrån mig hela tiden. Hade kunnat bygga upp med massor av texter, recept och bilder men får inget gjort.  Jag vet inte varför. Kanske för jag inte har min egna jul… Jag bara skjuter upp och väntar.

184858759674201027_TIwMFjsQ_c

Detta gäller för övrigt allting i mitt liv. Jag måste sluta med det. DET kommer bli ett av mina nyårslöften. Eller det ska bli det enda.
Det brinner lite i knutarna nu för att hinna få klart stora dotterns julklapp. Fan, tiden går så fort! Helt plötsligt har det gått både en vecka och en månad och jag fattar ingenting och allt är försent!

Eftersom jag nu inte har några vinterdäck på bilen och därmed blir strandsatt ännu en dag så kanske jag skulle se till att ta tag i det här nu då.  Lite vinterjulbilder kan jag ju ta och bjuda på, sånt som jag lagt upp via Instagram. Så ska jag redigera foton jag tagit med systemkameran som bara blivit ”liggande”. Är snart flera månaders bilder…. Synd, för mobilbilderna jag för upp via Instagram är ju inga höjdarfoton direkt men så mycket enklare…

Ja. Det får bli en datordag idag. Förutom att jag ska tvätta också. Å så.

IMG_20121116_204558Lekte lite med fimo-lera…
IMG_20121121_114540Hittade ett Tomtespel på loppis som vi spelat lite!
PhotoGrid_1351871438444Fuskade tidigt med knäck-kok! För det är så galet gott!!!
IMG_20121122_125501Sover mysigt i tomtelakan!
PhotoGrid_1353848264885Gjort fint ute.
PhotoGrid_1353930292146Även bilen har fått julmys! Min fina snögubbe har dock dotterns hund tuggat sönder när hon blev uttråkad i bilen nån jul. Hm.. Men den får vara med ändån!
PhotoGrid_1353687966439Hittade denna på loppis och har målat den julröd och fin!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Jul

Kommentera

