Pysslar idag..

IMG_6167Är seg och så himla trött hela tiden. Inte så kul. Borde åka upp och måla köksväggarna men jag orkar verkligen inte. Ikväll ska jag åka till o-hamn och hämta lilla dottern. Hon är bara nio år men en van resenär sen många år tillbaks.  Senaste tiden har hon åkt någorlunda frekvent några gånger i månaden till V-vik med direktbuss från Mås, det tar ju några timmar. Aldrig några resor med byten, det är hon nog ganska så för liten för. Som tur är har alla resor gått att lösa direkt. Dock har hon aldrig åkt tåg(eller buss för den delen)så länge som tre timmar som hon ska göra idag. Hon har varit hos sin faster i Jönköping sen innan nyåret för pappan tydligen inte kunde vara ledig från jobb ens på jullovet. *muttrar lite* Hon har varit hos honom en eller två nätter på två månader istf varannan helg. Nåja.  Men som sagt, tåget. Det går bara till O-hamn direkt och där skulle det vara byte för att komma hemmåt så jag får åka och hämta henne vid halv åtta ikväll.  Men det ska nog gå bra. Hon har ju både telefon och en bok så hon rer sig nog. Hon är inte den som är den och har garanterat pratat med de flesta innan tåget har stannat!

(Ser ju nästan berusad ut på bilden men det är jag ju inte såklart! Är ju det typ aldrig! Nångång eller två om året!🙂 )

Jag håller mig som sagt hemma. Har gjort en blåbärspaj som ska stå och svalna och bli kall och god till kvällen!

image

Jag passade på att göra slut på kokosfettet och gjorde fler fågelmatskuber. Använde även sparade ljusrester och gjöt nya blockljus i Pringles-former. Hoppas dom blir bra!!

Resten av dagen ska jag bara vila tror jag. Håller på att tvätta för det ligger jag efter med. Jag avskyr verkligen tvättgöromålen. Så sitter jag med skägget i brevlådan och har mååånga maskiner att tvätta på en gång och varje gång lovar jag mig själv att inte göra så. Men jag lyssnar ännu inte trots jag förmodligen tvättat själv sen över tjugo år tillbaks!

Plocka ner julgranen måste jag göra också. Suck. Det är så många kulor i granen. Fint när det hänger där men drygt att ta ner. En efter en. Håhåjaja!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Hantverk, Personligt

Kommentera

