Okänd get-ras?

getter

Det här är ju dom getterna som gick i en trädgård i somras och som sedan försvann. Jag tycker dom är så galet charmiga. Dock var dom duktiga på att hoppa upp på den höga stenmuren och knalla över men med el-stängsel jag ändå tänkt mig till mina ev getter så… Undrar dock vad man ”har” dom till? Fast jag vet ju inte vad jag vill ha getterna till förutom sällskap. Platsmässigt hade jag ju tänkt mig några små rackare men kan som sagt inte släppa dessa…
Dom här var väldigt…raggiga. För att hålla dom fina känns det som man borde sköta pälsen på dom någorlunda då och då. Vilket ingen verkar gjort på dessa. Kanske man inte gör det. Men som sagt, om jag får veta vad det är för några så kan man ju läsa på!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Getter

Kommentera

