Solen skiner!

Dock ganska så kyligt måste jag säga. Igår såg jag solen ett tag men var inne och målade i köket. Det blivande köket alltså. Hrm.
Idag tror jag att jag helt enkelt skiter i det och ska ta med mig en hund och kamera och ge mig ut och åka och kanske ta en sväng i skogen.  Fast jag bör nog raska på innan solen försvinner. Men det är helt sjukt så trött jag är. *gäspar stort*

Mitt inlägg på alternativ om getterna(i gårdagens inlägg) har gett lite olika svar. Allmoge-get verkar helt klart inblandad. Sen har förslag kommit att det är med den blandat med dvärgget eller angoraget.
Jag var inne på Allmogegetter men ingen av dom känns rätt. Hornen på Jämtget känns snarlikt men dom är ”övervägande” vita i pälsen och det är ju inte dessa! Ett alternativsvar var att hornen påminde om angoraget. Fast nu såg jag en Lappget med sådana horn också. Mycket förvirrande!
Jag tror jag helt enkelt får ta och maila han som hade dom i somras. Jag skulle vilja ha just sådana för jag tycker dom är fina!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Djuren, Getter

Kommentera

