Rätt så nöjd…

IMG_6682 IMG_6683

Det är ganska tråkigt att visa kort när man målat vitt. Ännu en gång!!🙂
Första bilden syns iaf att jag målat lite av taket engång. Men fick sluta för jag måst spackla om endel! Och andra bilden syns det till vänster där jag slutat måla! Så liiiite skillnad syns det ändå!!! Behöver ju inte måla där för där kommer ju den svartröda tapeten att gå över! Phu… För jag är rätt le på att måla nu. Provmålar golvet också med lite olika färger. Ja där det inte kommer synas sen när köksskåpen kommer stå.

IMG_6687 IMG_6688

Första bilden är det grundmålat… Och jag målade dörren nu med lackfärg. Behövs nog en gång till. Fönstret ser hemskt ut men det får ju bli målat till våren när det är varmare och man kan ha det öpppet. Gör inget om det dröjer för sånt där pill-måleri är ju inte riktigt min grej.:/ Illa nog att maskera dörren och dutta runt fönster och handtag. Av någon märklig anledning är jag en mästare att skvätta färg på allt. Särskilt mig själv.  Nog för jag tycker grå strån i håret har sin charm men riktigt vit lackfärg är eländigt att få bort!!!
Jag borde verkligen plasta in hela mig när jag målar!😀

IMG_6685Detta var mindre kul. Målartältet klarade inte denna snömängden som kom i ett svep. Det var väl för mycket och för tung blötsnö.

Förhoppningsvis går det att räta upp stålrören(det är ju ett större partytält)och hitta ersättningssida för den som skurits upp.
Jag hade ju dessutom tänkt använda det sen som ”skjul” för typ hö och halm å sånt. Nåja. Får se hur det blir sen.

IMG_6690 Finaste myskatten har sjukt mycket päls nu så här i vintertid. Tovig har han börjat bli också. Måste komma ihåg att ta med kam och sax nästa gång jag ska upp. I morgon alltså.
Fast det har jag tänkt några gånger nu. Minnet är u inte som det ska!!

Jag är nöjd med dagens jobb och är hemma himla tidigt för jag åkte upp så fort jag var klar.

Nu snöar det igen sen några timmar. Suck. Behöver skotta endel men kan inte göra det förrens i morgon. Ska ju på akupunktur då och jag borde inte målat idag ens. Eftersom nålarna gör så jävla ont rent ut sagt när jag får dom i ömmande muskler och fästen. Vill ju ha alla tjugotalet eftersom dom hjälper. Nu har jag inte fått sen 21 december och det enda som kommit tillbaks är den sk restless legs-värken. Den är inte skön alls. Hade glömt hur oerhört enerverande det är med krypandet och den molande värken.😦
Men annars har jag inte fått tillbaks någon annan värk! Underbart!!!!
Mitt liv är verkligen nytt nu och jag är sååå redo för en massa saker!!! Det är så skönt att vara glad mest hela tiden!❤

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Katt, Köket, LillaBoet, Mellanrummet, Personligt, Värk

Kommentera

