Välja sängmått?!

snedtak, attic, loft, vind, sovloftJag vill helst ha min säng tvärsöver.  Det är så jag föreställer mig att det ska bli mysigast och jag ser det framför mig hur jag vill snickra till det. MEN…då blir sängen bara 180 cm lång!!!!
JAG är ju ”bara” 172 cm och skulle ju kunna trivas med den längden men tänk om jag någon gång skulle skaffa mig en relation? Ska jag då först kolla hur lång personen är som första kriterie?!🙂
Nja, det känns ju lite galet.😛

Men det blir verkligen konstigt att få till det snyggt och mysigt med sängen på vänstersidan. Men det är väl så det får bli antar jag.

Inte heller kan jag få till det hur jag vill ha det tapetserat. För det blir tapet runt fönstret. Men resten av väggarna? Endel har bara tagit som runt fönstret. Andra har tagit övriga väggar och haft enfärgat på högkant. Så endel som tapetserat nederdelen av väggarna och högkanten. Så själva snetaket enfärgat. Jag blir inte riktigt klok på vad som blir snyggast. Och enklast…*suck*
För om man ska ha tapet på nederdelen tror jag det blir fult med skarven när det blir enfärgat på snedtaket. Då skulle man kanske ha en list? Nä jag vet inte. Behöver kanske inte grubbla så mycket på det nu, kan ju inte köpa mer material förrens i slutet av månaden ändån!!

Nu ska jag ge hundarna mat och så byta om och åka upp och måla lite. Tror jag dessutom kan måla nya fönstret och dörren. Får se om det torkat sen igår!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, LillaBoet, Personligt, Sovloft

Kommentera

