Studieförbundet Vuxenskolan

Fanns tyvärr inte så mkt roligt här men endel runtikring. Det jag särskilt skulle vilja testa är ju fullt! Nog för jag gillar att gjuta betong men kan tillräckligt mkt för att inte tycka det är värt att åka så långt. Synd.
Sota skulle ju vara bra att kunna. Dock faller det på att det ligger långt bort och eh…jag är lite för höjdrädd. Fasar redan för att jag måste upp och hjälpa till att byta takpannorna i sommar. Hua.

Västervik
– svetskurs grund MMA.MIG/MAG
Lär dig svetsa grundutbildning i MMA MIG/MAG
Startar våren 2013 Tisdag 18.00-21.00
Jag som verkligen vill lära mig att svetsa. Synd att det var så långt bort som v-vik och dessutom var fullt!!! Jag kommer nog aldrig lära mig detta. Suck.

Nybro
– Sota din egen skorsten
Kursen kommer att innehålla nödvändiga kunskaper om sotning och brandskydd samt säkerhet och förebyggande av olyckor. Efter avslutad kurs erhåller deltagaren ett intyg som bekräftelse på att man får utföra sin egen sotning.

– Betong och Trådslöjd
Betong och trådslöjd är spännande material att blanda. Det lite skira trådarbetet kombineras med den tyngre betongen. Det ger stora möjligheter att skapa det mest varierande föremål för prydnad och vardag. Skapa egna änglar, ljuslyktor, fågelbad och mycket annat med hjälp av denna teknik.

– Bygg din egen gärdsgård
Att bygga gärdsgård är ett riktigt hantverk. Du får lära dig om material och arbetssätt, på den första teorikvällen som kommer att vara en onsdag. Därefter bygger vi tillsammans under två helgdagar.
Mönsterås –
– Rosor roskurs för dig som älskar rosor
Första träffen går vi igenom allt praktiskt runt rosor, plantering, beskärning, gödsling,
sjukdomar samt skadeinsekter.
Andra träffen genomgång av olika rossorter, moderna och gammaldags rosor.

-Silversmide

Det hade varit kul att prova på faktiskt men alla kurser verkar vara fullbokade. Synd.
Kalmar
Hitta spår där du går
Hitta spår där du går
En introduktion till de arkeologiska lämningarna runt knuten. Lär dig att se vad forna tider lämnat för spår i markerna. Teori och praktik varvat med arkeologens berättelser om spännande fynd i kalmartrakten.
Plats: SV:s lokaler, Kalmar
On 18:00 – 19:30, start 13/3
Ledare: Daniel Serlander
10 tim/5 ggr Pris 695 kr
Ledaren Daniel Serlander är arkeolog och har bland annat jobbat vid Kalmar Länsmuseum. Cirkeln kommer ge en introduktion till de arkeologiska metoderna, teoretisk bakgrund till hur man vet vad som har hänt och praktiska exempel genom stadsvandring i Kalmar och på en annan arkeologiskt intressant plats.

Denna hade jag velat gå på!!! Ska verkligen fundera på det!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

