Mående?

Med bra musik, varmt i bilen och solglasögon kan man förtränga vintern utanför ett tag!

150943_10151236243143803_1938846443_n
Idag regnar det och är allmänt plusgradigt. Vore väldigt skönt om snön försvann för det går ju inte ”göra” något utejobb när snön är här! Inte så mkt påtande man kan göra men man kan…flytta saker! Planera en ny pallkrage typ och sådär!
Måste varit otroligt få soltimmar i januari. Några timmar en gång i veckan känns som ett snitt.:/

Kanske borde även jag äta D-vitaminer eftersom jag är så solkrävande?! Hade en diskussion igårkväll om det med Lotta för hon har börjat äta det. Kanske är det förklaringen till min abnorma trötthet? Eller är det dags att börja äta järntabletter dagligen igen. Jag tömmer ju ”järndepåerna” ett par tre gånger om året, det visar sig ju inte på ett stick i fingret utan syns inte förrns man lämnar blodprov. Mitt hb brukar vara helt ok när dom kollar det men så kan det vara helt tomt.
Men så är det det där med törsten. Jag är ju sjukt törstig hela tiden. Jag dricker väl ett par tre liter vatten om dagen i vanliga fall men nu är det dubbelt. Jag kan hinka i mig som om jag ätit chili i flera timmar och inte fått en droppe vatten under tiden.
Vilket fick flertalet att samstämmigt utropa Diabetes-varning när jag rådfrågade några. Aldrig. Jag vägrar.
Så nu har jag lånat en blodsockerapparat av grannen och har kollat innan frukost, då var det 5,6 och sen nu när jag ätit mina vanliga 3 knäckebröd blev det 7,4.

image
Låter inte som något oroväckande. Men hon, grannen, sa att jag skulle testa då och då under dagen i flera dagar för att få ett bättre hum om det.
Men jag känner mig redan nöjd över att det säkert inte är diabetes 2 och vill helst inte kolla fler gånger för tänk om det kanske visar helt andra siffror andra dagar?! Och jag vill inte alls springa till läkare och kolla sånt här. Jag vill inte ha fler problem!!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt

Kommentera

