Slakteriet…

231186_10150184656213803_2952398_nUsch.

Nu har jag varit i kontakt med slakteriet i Lammhult.
Och ska ringa dom i morgon för att bestämma en tid för min gammelhäst.

Kan inte ha henne kvar längre och det finns ingen som vill ha henne.  Känns lite sådär måste jag säga.

Enligt alla forum jag varit och läst på så är det trevlig och bra personal och hästarna blir inte stressade eller visar att dom mår dåligt när dom kommer dit.

Det känns tryggt. Men vad min andra häst ska känna vet jag inte…dom är ju som ler och långhalm. Kommer han bli helt ensam nu i flocken eller hittar han sig en ny vän? Usch.

258_17238003802_3219_nAlternativet att göra det hemmavid går inte, det skulle inte uppskattas av stallägaren och transporten sedan kostar ju mer än 5000 kr.

Det vidrigaste jag varit med om när jag satt med våran lilla söta Ellie i hagen med hennes huvud i knät medans veterinären gav henne några sprutor. Det var verkligen fruktansvärt och något sådant vill jag inte vara med om. Även om det var superakut så hjälper inte det. Aldrig mer att jag vill vara med och vara så ”inblandad”.😦

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Djuren, Häst, Personligt

Kommentera

