Köket å så…

IMG_7129 IMG_7130

Nu har jag flyttat över en massa hit, ungefär där det ska stå(ja inte kattlådelocket förstås…det skyddar bara liten nymålad fläck!)och det blir väääldigt litet! Men jag längtar efter tills köket blir uppbyggt med dom röda fina luckorna!🙂 Och jag hoppas det gamla bakbordet kommer passa in i den moderna köksinredningen!!!

267527_481213841901724_686246025_nNågra bilder från början…det kommer verkligen bli stor skillnad!🙂

Gick igenom alla ”köksinlägg” och sen alla mina uppladdade foton men hade tydligen inte lagt upp några?! Konstigt.
Förstår inte det. Nåja, jag plockade hem dom från FB-sidan och laddade upp dom här för det var verkligen ett förskräckligt kök! För att inte tala om hur fult det var med sin mörkhet men det var ju i så dåligt skick.

Jag kan ändå föreställa mig hur stolta dom kan ha varit där någongång på 60/70-talet när dom byggde ut vid köksfönstret och fick in sitt nya moderna kök! Då var nog köksluckorna vita(ljusa)och för att förändra sen klistrat på trämönstrad plast!! Dom var ju verkligen mycket för att renovera och förändra måste jag säga…
Så här såg det ut när stugan köptes, allt löst följde med. Endel möbler; såsom köksbord, stolar, kökssoffan, vitrinskåp, byråar, skänk, soffbord(3 st!)och det är det som står ivägen hela tiden när man ska göra något. Bodarna är fulla och inget får plats där. Till våren blir det kanske bättre. Eller det är det nog redan nu eftersom mkt virke/isolering är väck. Så snart får det tas att kånkas ut en massa. Det tar ju sån jäkla tid att flytta runt allt så fort man ska göra något, det är ju inte särskilt stort där inne om man säger så!

546269_481213851901723_660511123_n 282173_481213871901721_1066768604_n
Undanplockat…någorlunda. Det där kylskåpet är liksom över men inte orkat/kunnat bära ut. en massa annat också som borde ut i bodarna som sagt…men men. Slipat taket och ska måla! När det är sådana här skillnader är det som sagt alltid roligt att måla första lagret. Tredje gången har jag ingen aning om vad jag målat eller inte! *s*

IMG_7131

Och nu på sista bilden har jag målat en gång! Därefter har jag målat ytterligare en gång. Bara engång kvar! (Hoppas jag…🙂 )

IMG_7132

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Köket, LillaBoet

Kommentera

