Ur form…

Nu öste jag ur mig en hel massa inlägg men ligger nerkrupen under en filt i soffan och tycker lite synd om mig själv.
Har sovit bra(när jag väl sovit!)i stugan, inte frusit alls mer än när jag kommit över mina filtar och sovsäck. Men vaknade kl 03 *suck* med en hemsk hosta, halsvärk och aningens feber. Inte så kul. Alla ungarna här har varit sjuka i olika grader av förkylning; feber och hur mkt hosta som helst. Men jag brukar ju verkligen aldrig bli sjuk, det är ju så himla sällan så jag trodde jag skulle klara mig även denna gång. Men kanske blev det för mkt baciller i huset på engång under lång tid så inte ens jag klarade mig undan.
Sen slumrade jag av och till tills jag gick upp vid sex någongång. Packade ihop mig och åkte hemåt.  Var både hungrig och kaffesugen och vilar mig hellre hemmavid. Dessutom hade jag fått stanna länge för att få dagsljus om jag hade velat måla taket en tredje gång och det orkade jag ju inte.
Behöver vila axlarna också för jag känner verkligen av att jag både slipade och målade taket igår. Öm i nacken är bara förnamnet. Nu skulle man ha någon som kunde pyssla om en både med massage och lite tyckasyndom! Men jag får väl ömka mig själv och använda Voltarensalvan och smörja in nacke/axlar med.

Nepp…nu ska jag sluta skriva och vila lite. Måste ju bli frisk till i morgon då det är jobb igen och efter det ska jag upp till stugan för då får jag besök där! 🙂 Ska bli kul(hm…så lagom kul att visa eländet! men kan ju bli sporrad och få ytterligare en spark i baken att sätta fart och kunna visa upp det när det är i ordning istället!!)att visa upp!
Var ju iväg i helgen och hälsade på och såg fina takbjälkar, både äkta och inte! Men det är ju hemskt fint faktiskt…det skulle jag vilja ha. Ju. Men något sådant finns inte i min stuga. Inte ens på vinden.  Tyvärr kan jag inte fejka några heller. Naturligtvis pga den evinnerligt låga takhöjden överallt!!! Synd.

Nej. Nu ska jag bli frisk. Tjo!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt

Kommentera

