Ynkligt…

förkyldEftersom jag så sällan blir förkyld tror jag att jag drabbas av två års förkylningar på engång. För det är helt galet så dålig jag blir när det händer. Jag avskyr det verkligen. Trodde jag var på bättringsvägen efter torsdagens feber och lätta hostattacker.  Men efter jag visat T stugan mitt på dagen slog det till och jag blev kanonförkyld. Jag blir tusen gånger värre än alla nidbilder av män som blir förkylda. Så fatta hur illa det är!
Om man bara slapp huvudvärken. Och febersusningarna. Yrseln. Nysattackerna. Den täppta näsan. Och så vidare. Men huvudvärken är värst, för det är något jag verkligen tycker illa om.
Men men…det är väl bara att klara ut det hela. Men jag tycker verkligen verkligen synd om mig själv.

cancelledMan tänker mycket när man bara ligger och ligger. Det är också drygt. Jag orkar inte göra något på datorn, orkar inte fästa blicken på tv:n. Mobilens spel kan jag inte titta på för det är för ljus skärm så nära ögonen svämmar över. Så jag gör ingenting. Mer än tänker.
Grubblar över pengar och blir bara så trött. Jag hade räknat med att nu kunna bygga på min avslagna framtand innan den går sönder mer. Sen november har det ju bara rullat på med födelsedagar, jul osv. Så nu i mars trodde jag att jag skulle få råd med det eftersom jag skulle slippa en månadshyra för ena hästen eftersom hon skulle skickas iväg. Men vad händer?! Tack vara den här hästköttsskandalen över världen avstannar all hästslakt i Sverige. Så min tid blev avbokad på obestämd framtid. Jobbigt värre. För det är ju inte ett lätt beslut att fatta och tog ett tag mentalt att vänja sig vid och sen beställa tid och så sörja för jag bestämt mig och så blir det ingenting. Så nu blir det kärvt likförbaskat. Måste beställa tid för besiktning på bilen också och då vet jag att jag får nerslag på bromsarna så byta dom PLUS bilskatten i slutet på mars…. Jättekul. Inte. Jag blir så trött.

Jag vill ha något att se fram emot. Något som gör mig glad. Igår förmiddag var jag förvisso glad över att jag skulle nog orka måla klart taket och köpa golv i veckan. Sen blev jag mindre glad när jag insåg att efter att ha hällt upp kaffet i termosen fick jag vila för jag orkade inte ens skruva på locket och att jag nog inte ens behöver kolla på klickgolv som ser ut som den varianten av ”gammaldags” trägolv jag vill ha utan får köpa det vita golvet på Ikea eftersom presentkortet från köksköpet fortfarande finns kvar. Fast om jag ska tänka positivt så gillar jag golvet och det har varit mitt val tidigare och om jag köper det behöver jag inte lägga till så mkt av egna pengar och har jag golvet kan jag lägga det och då börjar skruva ihop köket! Det  är ju bra! Tänk positivt! Och jag kommer ju bli frisk även om det inte känns så utan snarare som om jag är närmare döden. Så i början av veckan kommer jag ju orka måla taket sista gången! Eller hur?!🙂
Det är tur det finns alvedon iaf…nu har jag varit snäppet piggare så jag orkat skriva det här. Fast jag får kisa, skärmen är så ljus och då svämmar ögonen över. Nog dags att fylla på det lagret i kroppen. Jag vaknade liksom kl fem.  Får väl sova middag sen eller nåt!
Och jag är faktiskt på bättre humör än när jag började skriva. Det funkar nästan alltid att skriva av sig.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt

Kommentera

