Backgammon

backgammon-mahoganySaknar mitt bortpackade backgammonspel… Tror jag får köpa ett nytt om jag hittar det någonstans. Inte för jag har någon att spela med men jag kan ju träna upp fröken! Hon spelade ju ibland när jag hade det installerat på mobilen men hon tyckte det var svårt men kunde ändå inte låta bli! Det är kanske inte så lätt när man är 8-9 år och spelet är inställt på ”advance”!
Får lära henne att spela på riktigt istället. Jo. Jag ska nog kolla efter det när hon och jag åker till Kalmar i morgon. Det måste jag också försöka komma ihåg.
Saknar mitt Boogle-spel också. Det ”tvingade” jag min stora smarta dotter att spela tills hon blev urless! Jag var ju alltid lite snabbare och kunde fler ord så hon tröttnade på att förlora. Det är ju som Ruzzle så det är väl därför jag tycker det är så kul. I brist på vanliga ”sällskapsspel” är det tur det finns som tidsfördriv på telefonen.
Jag använder telefonen till så mycket…men ytterst sällan som det är tänkt att en telefon ska vara! Jag hoppar nästan högt om det ringer! Det ringer så sällan till mig så första tanken är att det hänt nån av ungarna nåt eller att dom behöver pengar/hämtas!  Bättre med sms.  Dom flesta som känner mig vet att det är lättare att få tag på mig  via sms än att ringa. Varför jag nu skenade iväg på det när jag egentligen sökte efter ”mitt” backgammonspel på app-sajten som gjrode att jag kom på att jag saknade riktigt irl-spel som gjorde att jag var tvungen att skriva om det för annars glömmer jag bort det.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt

Kommentera

