Möblera om…

Vaknade med en hemsk huvudvärk, från att jag har så ont i nacken vilket förmodligen är för jag satt och skrev så länge igår även om jag försökte röra på mig mellan varven. Jag antar att jag inte borde ägna mig åt ”skrivbordsarbete” men nu vägrar jag gå hemma och inte klara av det här. Det här jobbet är ju så roligt och det är ju något jag är så väldigt intresserad av och jag vägrar missa denna chansen. Framöver blir det ju inte så mycket datortid, inte bara i alla fall. Så fort vägarna blir framkomliga ska jag ju ut och fotografera en massa grunder och rester av torp! Igår blev jag så frustrerad när jag satt och skrev för jag hittade flera objekt jag missat(va..jag? Missat något i skogen?!🙂 )och mer än gärna vill se på plats men jag tar mig ju inte ut dit!!! Eftersom jag vet att vägarna inte är farbara och gå flera kilometer i snö har jag inte lust med eftersom jag inte vet exakt plats och förmodligen inte lär se något i all snö. Så nu vill jag ha vår bara för den sakens skull!!!

Nu sitter jag(bekvämt!)och skriver och huvudvärken har släppt och jag har fått iväg tjejerna till skolan. Bara sonen kvar som ska upp vid 8.15, får inte glömma det. Ska packa ihop mig lite och så åka upp till stugan. Måla taket sista gången och sen få bort allt som är i ”köket”. Uhu… Jag lär inte orka bära ut något i boden själv så jag får fösa in det i frökens blivande rum gissar jag. Men rummet ska bli tomt så golvet kan komma på plats och listerna! Bra bra!!

Hoppas på att solen verkligen dyker upp som det visas på klart.se men det ser ju inte särskilt lovande ut just nu iaf…:/ Men det är ju tur jag är på bra humör ändån! Tack.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt

Kommentera

