Inköp

wpid-IMG_20130228_114231-1.jpgÄntligen! Igår köpte jag mig ett nytt Backgammon! Fröken insåg med blixtens hastighet vem som skulle få spela med mig! Men ååååååhhhh!!!! sa hon bara lite surt!😉

Glömde en hel massa av det jag skulle köpt *suckar* för jag inte skrev någon lapp men det blev ju aldrig av. Men fick med mig lila färg och 2 påsar fröer; rödbetor och körsbärstomater. Bland annat…det var lite mer i alla påsarna men just nu kommer jag inte på nåt annat.

Blev en dag som gick från första stund jag slog upp ögonen. Så fullspäckat är inte riktigt min melodi men men. Fick sluta tidigare på jobbet för jag tänkt fel vid min aku-tid men började ju å andra sidan en timme tidigare bara för det. Igår slog jag nog rekord i nålar, nästan 30 st! Fick ju uppe i axlar och skuldror för jag fått så ont av att sitta och skriva i dum arbetsställning men en på vänster sida fick hon ta bort(typiskt eftersom det är ju där jag har superont men det sägs att sitter det en på motsatta sidan så dubbeljobbar den. Varför inte då bara köra nålar på en sida av kroppen?!)och likaså ta bort den som satt på baksidan av låret?! Mycket märkligt. Dom brukar knappt kännas men nu blev det en galen smärta. Fånigt.

Det här blev sista gången. För hon ska resa bort en månad igen. Hon åker till Gambia som vanligt. Hrm… Jag blir så generad varje gång hon nämner att hon åker dit. Hon kanske har förälskat sig i livet där med naturen och folket, hälsar på nån svensk ditflyttad vän eller vad som. Men det enda jag kan tänka på är att hon åker dit för hon har en ung snygg afrikan där!
Allt bara för allt skriveri om svenska tanter som åker ner dit och typ köper sex och närhet av afrikanska unga män och säger det är kärlek. Jag kan verkligen inte komma mig för att fråga något om hennes resor även om jag gärna hade hört om hur livet är där och hur hon semestrar. Eftersom jag är på tok för..eh…pryd för att höra något om nån loverboy vilket ju kanske är vad jag får för svar!!! Näe. Jag byter ganska snabbt samtalsämne så fort hon för landet på tal!!! Jisses.

Hur eller hur så vet hon hur närmast paniskt livrädd jag är för att få ont igen så hon har skrivit en lapp i receptionen att om jag ringer ska jag få en snabb tid hos en av två kvinnliga akupunktörer(eller va det heter)som är bäst. Så det känns bra att veta. En hel månad har jag ju inte varit utan sen jag blev ”frisk”. Så det blir ju ett test om hur länge det funkar, kanske klarar jag mig tills hon kommer tillbaks eller kanske inte ens behöer höra av mig mer! Men så bra blir det nog inte. Men jag hoppas! Jag vet ju iaf att jag inte behöver ha ont någon längre tid så fort jag fått mina nålar igen och det är så jävla skönt rent ut sagt. Elva års helvete är borta! Lycka!🙂

Nu ska jag ta och städa av här inne. Jag ligger verkligen efter här sen jag var så sjuuuk och så jobb och allt möjligt på det. Men behöver varva ner efter ännu ett möte på gymnasiet. Jag är så trött på dom där mötena men måste ju. Den här gången förutom rektorn och mentorn så var skolsköterskan och kuratorn där??? Begrep inte riktigt det men det visade sig i slutet. *morrar*
Som det är nu kommer dom ändra om hela hans skolplan och lägga in praktik och extra svetskurs. Bara för han presterar så mkt bättre vid praktiskt lärande. Vad jag förstod av det hela så ska han få hoppa på tvåans vidare svetsutbildning redan. Ja det var så mkt info, jag hängde inte riktigt med men det är nog så det får bli. Så när mötet som var bra och typ slut högg dom ju snabbt med en jävla massa frågor om droganvändning i klassen, frågade ut honom om hans relation till droger, när var hur vilka osv och hotade med att skolan utförde drogtester och var det positivt åkte man ut från skolan. Herregud vad arg jag blev.
Nu erkände han förvisso att han provat engång på en fest och det gjorde mig lite upprörd men att hamna i ett sådant här möte för en massa rykten som dom själva hävdade att det var. Mentorn ville ju inte säga något rent ut förrens dom fått sonen att ”erkänna” och sedan försöka få honom att berätta vilka andra och vem som sålde osv. Jag undrar hur länge dom suttit på den infon och varför i h*e dom inte ringt nån av oss?
Jag tror på sonen att det bara varit engång(om ens det…jag tvivlar lite faktiskt)för han är nästan alltid hemma eller hos någon kompis/släkting. Och där vet jag att det är då rakt inget sånt, jag brukar vara rätt tacksam över att han faktiskt har flest kompisar som är något yngre än han själv. Just för att slippa en massa skit med festande. Han ger mig tillräckligt grå hårstrån som det är om man säger så. *trött*
Det är ett par i hans klass som har ”negativ påverkan” och det är så sällan han umgås med dom på helger så hans möjlighet till att vara en knarkande festprisse som det närmast lät på hela mötes-ligan känns obefintlig.

Åh. Jag blir så trött. Har mer jag skulle behöva få ur mig men orkar inte skriva. Måste göra av med lite negativ energi på städning och sätta mig i solen en stund!!!!!!!!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt

Kommentera

