Bloggtorka…

Jisses vad det står still här. Jag har verkligen tappat lusten att skriva. Har ju inget att skriva om. Livet står och stampar. Stugan står och stampar. Vintern stod och stampade. Jag har känt mig jäkligt nertrampad. Men nu kom våren!🙂
Lite iaf! Eller det bara sprängs fram blommor i stugan!! Naturligtvis är dom galet ivägen!  Det är krokusar överallt på framsidan på ”kökssidan”. Naturligtvis där sista fasaden byggs om och där jag(och alla andra där)går som det känns bäst.  Jag har inget minne av att det var så mycket krokus där förra året men jag har ju märkt överallt i trädgården att rensandet har givit resultat. Det är som sagt inte bara krokusexplodering utan på jättemånga ställen kommer det påskliljor. Förra året såg jag bara ett par tre stycken. En eller två dubbla🙂 och ett par enkla. Men nu kommer det längs med kanten vid hagen. Hoppas hoppas dom är dubbla!!! Kan ju flytta dom ”in green” men ska nog vänta och så istället försöka ha rensat runt om och så ta dom när dom iaf blommat några dagar. För där borta gör dom ju ingen nytta! Men jag är glad!🙂 Ja det kommer tulpanblad ser jag på också andra upprensade ställen så det gör verkligen nytta i att ”vända teát” i en gammal trädgård.
(Det är väl det enda bra jag kan komma på med vildsvin…flera ödetomter jag besöker frekvent där svinen bökat dyker det upp lökväxter och även andra blommor där lökar och frön legat i träda och begravda i många år. Jättekul!!)

v15

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nere - trädgård, Säsong, Trädgård, Uppe - trädgård, Vår

Kommentera

