En morgon…

988878_10151441611348803_996677581_nHar jag glömt eller brukar jag få ihop buketter med både tulpaner och utslagna prästkragar? Känner mig förvirrad i årstiderna faktiskt!

I övrigt går det väl rätt bra. Jag klarar inte riktigt av att jobba till 15, köra hem, fundera över mat, laga den, diska, städa och sen bege mig till stugan och renovera ett par tre timmar, räcka till till djuren och barnen och mig själv.
Måste kanske ta och först fixa matschema så jag iaf slipper åka och handla där mellan jobb och matlagningen, för kommer jag iväg senare än 17 till stugan blir det inte så mkt gjort, då har jag hunnit bli trött. Så är det kanske läge att göra en ”Arga snickaren” och skriva upp rum för rum vad som ska göras för det är ett himla hattande.
Igår fick jag endel småfix gjort bara för det ösregnade konstant, upptäckte jag glömt tapetsera en bit i mellanrummet så det blev gjort, reparerat sånt som katterna förstört, mätt  och skrivit upp hyllplan och andra bräd-grejer jag behöver(vad jag nu la den lappen!!!)och ha med mig till Kalmar nästa gång. Att höfta är ite riktigt min grej. Rena turen att metall-listen jag köpte till hålet i golvet på loftet räckte på sånär tio cm!!! Jag trodde jag skulle få en meter över! Haha!😀

Tog lite nya foton på loftet igår och hinner nog lägga upp dom ikväll för idag blir det en hemma-dag. Måste baka inför fikat på jobbet i morgon och så passa på när M kommer från Tyskland så jag kan möta upp med bilen. Är ”nästan” klar där uppe.  Hade ju sågat till fönsterfodret och tyckte jag fattade hur jag skulle få till det med vinkelhaken men likförbaskat blev det himla knasigt när jag sen skulle sätta ihop dom i fönsterform. Märkligt.
Tur det finns spackel. Måste köpa mer förresten. Så hålla tummarna att det inte blir någon ny katastrof-storm ute för då rör väl sig huset och allt spacklat spricker! Höhö…det är så galet svårt allting när det är så snett.

Nähäpp….fortsätta med morgonen då! Ett barn vaket och nu väcka det minsta. Sen dra en borste genom håret och ge sig iväg till jobb.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Personligt

Kommentera

