Loft och toalettdörr

Jag har ju inte tid med att skriva så här på morgonen egentligen.
Men upptäckt att jag har mer tid och mer lust och inspiration på morgonen för på kvällen är jag ju helt slut. Det funkar inte riktigt att jobba, ta hand om hundar och andra djur, barnen, det här hushållet och sedan renovera på ett annat hus. Tack och lov att jag äntligen har råd(för att jag jobbar!)att hämta ut min humörmedicin. Livet blir så bra mycket enklare med den och så bra jag mår dessutom!

Nu fick jag till en mkt bättre bild på loftet utan blixt. Man ser ju hur tapeten ser ut(svart-silver-randig från Rusta)och ser inte heller hur bucklig väggen är under vid fönstret! För det syns bara med kamerablixt!🙂
Konstigt nog passade inte fönsterfodret trots jag upptäckte hur man kunde använda vinkelhaken som sagt, kanske missar jag något ändån. Men det finns ju spackel. *tackgodegudförspackel*

IMG_7891

Eftersom jag är som jag är tänker jag inte så långt som att listerna inte riktigt passar när golvet blivit några millimeter högre när det är nytt golv. Men jag lyckades såga och använda ett stämjärn!!! för att få ut den cm som felade på toalettdörrslisten! Och så spacklat…hehe…massor!

IMG_7893

Hm…kanske inte heter stämjärn? Nu blir jag förvirrad. Nåt spetsigt, en cm brett iaf man kan hugga med har jag använt!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Övrigt, LillaBoet, Sovloft

Kommentera

