Nu var det dags..

imageIgår som först kände jag någon form av ork(eller tvång?!)att börja öppna köksskåpsstommarna från Ikea som legat så länge så saknas det något får man nog inte ut några delar. (*hosthost* vilket det faktiskt gör tror jag, saknar en tvärbräda?! Men det får bli ett senare problem.)
Jag har ingen lust alls. Helt tappat motivationen. Men jag skruvade ihop i alla fall fyra skåp igår innan jag var tvungen att åka hem för att laga mat och DET är ett helt annat kapitel. Jävlar i havet så arg jag var. Inte för att barnen ville ha mat och var hungriga när klockan närmade sig 18 och jag varit borta hela dagen. Utan för att någon var hemma men inte orkade antar jag. Jag blir så förbannad. När anledningen är att han var bakis. Det ska fan inte gå ut över andra. Förutom barnen även mig. När han är hemma ska jag kunna vara borta tills det ”passar mig” att komma tillbaks om man säger så. Dvs han sköter markservice medans jag håller på med huset. Eller jobbar. Han har varit ledig hela veckan och likförbannat har jag fått göra det mesta fast jag jobbat. Ja jag är såååå arg, det igår var droppen om man säger så… Vilket är bra. Jojo. Ilskan kommer få mig att sätta fart. För att komma bort. Jag kommer ju inte härifrån om inte stugan är klar!!!!!! Och den blir inte klar om jag inte gör nåt!!!
Så nu blir det så att jag stänger av telefonen för jag blir så stressad när ungarna ringer, sms:ar, mailar och kik:ar. Antingen får min yngsta dotter följa med eller så fixar jag middagstallrik så hon kan värma. För vi har ätit kl 16 varenda dag i princip i ett och ett halvt år och så ska det vara. FNYS!!!

Men annars är det bra!🙂

IMG_9590 IMG_9591 IMG_9594

Min låda med morötter(första bilden)får jag nog ta och gallra lite! Det är bara ena halvan det är morötter, resten är blommor. I andra bilden växer potatisen glatt. Blir bara en pallkrage för jag inte har plats. Eller jag har inte grävt ett potatisland. Lika bra å va ärlig!😉 Sen är det min kryddlåda. Där är det lite spretigt. Gräslöken blommar glatt, lite citronmeliss börjar ta sig, oreganon*2 växer, ska kolla hur det står till med vitlöken vilken dag som helst. Den lådan bara…är.  Mer odling i matväg än så här har det inte blivit. Jag ska ju ha ett stort uppgrävt trädgårdsland SEN!!!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Köket, LillaBoet, Morötter, Odla, Personligt, Potatis, Säsong, Sommar, Vitlök

Kommentera

