Permakultur

Idag gjorde jag ordning mitt blivande lilla potatisland. I höstas hade jag rensat bort ogräs mm och nu la jag ut kartong och papper, därefter gick jag ut i hagen och hämtade in ett par lass av halm som jag sedan la över.  Men det får nog bli ett par kärror till.

Förra året blev jag ju så inspirerad av den här tråden på Alternativ och nu ska jag testa! Jag håller tummarna!!!

2014-02-22 12.09.06 2014-02-22 12.09.17

2014-02-22 12.46.06 2014-02-22 12.46.15

När andan faller på ska jag göra i ordning pallkragarna tänkte jag. Har funderingar också på att skära ut hål i locken och fästa plast istället för att alltid ha glasfönster över sedan. Men får se, dom är ju bra att ha dom där locken som dom är! Nu hoppas jag på att solen ska ligga på och värma upp jorden där i.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nere - trädgård, Odla, Personligt, Trädgård

Kommentera

