Mot liljebaggar

Eftersom jag har galet mycket krolliljor och en massa andra sorter blir det många liljebaggar. Sommaren 2014 var jag verkligen gråtfärdig för massakern var värre än andra år. Mina madonnaliljor var tillslut bara en sörjig pinne tex.
Så läste jag i ett forum om någon som duttade tex Myrr eller annat liknande myrmedel. Och som jag duttade förra sommaren!!!! OCH DET FUNKAR!!
Tar de översta bladen och gör om det efter regn eller när jag ser att det inte verkar längre. Hellre blommande liljor som ser dammiga ut än trasiga blad och uppätna knoppar.
Tar alla i rabatterna och lite här och där i krolliljehavet längre bort.

image

Lämna en kommentar

Filed under Sommar, Trädgård, Vår

Kommentera

